Jak wykorzystać film reklamowy, by zwiększyć sprzedaż?
23 września 2020Filmy Reklamowe – Zwiększaj Sprzedaż w Firmie
7 grudnia 2020Własny Fanpage na Facebooku to dzisiaj podstawa skutecznej promocji firmy w internecie. Warto więc założyć go jak najszybciej, by dotrzeć do nowych klientów i zachęcić ich do skorzystania z oferty. Stworzenie własnej strony nie jest przy tym bardzo skomplikowane. Jak to zrobić? Sprawdź nasz poradnik!
Facebook to obecnie jedna z najczęściej odwiedzanych stron internetowych. Jako serwis społecznościowy gromadzi ponad 2 miliardy użytkowników, z których każdego dnia aktywnych jest przeszło 1,3 miliona. W Polsce to aż 16 milionów osób.
Dzisiaj Facebook pozwala nie tylko na łatwą komunikację ze znajomymi – to także skuteczna metoda promocji firmy bazująca na nowoczesnych technologiach marketingowych. Aby zacząć promocję na Facebooku, należy założyć własny profil firmowy, czyli tak zwany Fanpage.
- Od czego rozpocząć swoją przygodę na Facebooku?
- Dlaczego warto założyć Fanpage dla swojej firmy?
- Jakie funkcje oferuje firmowy Fanpage na Facebooku?
- W jaki sposób można założyć Fanpage dla firmy?
Sprawdź już teraz odpowiedzi na te pytania i zacznij swoją promocję z Facebookiem – największym medium społecznościowym na świecie!
Firma na Facebooku – co warto wiedzieć?
Obecność firmy na Facebooku związana jest z wieloma zaletami. Działania reklamowe podejmowane w tym zakresie określane są jako social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych.
Własny profil na Facebooku, czyli Fanpage może mieć praktycznie każda firma, która chciałaby w ten sposób poszerzyć swój zasięg i dotrzeć do nowych klientów. Dzięki temu, że FB jest platformą społecznościową, firma może także tworzyć tam wokół siebie lojalną grupę klientów – łatwo się z nimi komunikować, odpowiadać na ich pytania, angażować ich w różne działania.
Korzyści z social media marketingu:
- łatwa interakcja z potencjalnymi klientami
- zwiększenie ruchu na stronie internetowej
- lepsza rozpoznawalność firmy
- budowa pozytywnego wizerunku
- niskie ceny związane z promocją
- wyższa jakość obsługi klienta
Jak widać, własny Fanpage dla firmy ma mnóstwo zalet, które można przekuć w podniesienie jej konkurencyjności, a w konsekwencji w wyższe zyski!
Fanpage a profil prywatny – czym się różnią?
Profile na Facebooku można podzielić na dwie kategorie – to te prywatne, czyli dla osób prywatnych, a także firmowe, czyli przeznaczone dla biznesu.
Wielu przedsiębiorców już na samym początku popełnia duży błąd i decyduje się na promowanie swojej firmy na profilu prywatnym. Nie dość, że takie działania są mniej efektywne, to jeszcze mogą zakończyć się blokadą konta!
Zatem założenie Fanpage’a firmowego to podstawa, gdy chcemy rozpocząć promocję firmy na Facebooku. Dodatkowo, można uzyskać wtedy szereg praktycznych narzędzi wspomagających prowadzenie promocji.
Funkcjonalności firmowego Fanpage’a:
- możliwość tworzenia postów w wielu formatach
- dostęp do reklam na Facebooku – Facebook Ads
- planowanie wpisów – publikowanie ich w wyznaczonym czasie
- różne formy działań CTA – Call To Action
- prowadzenie statystyk i analiz
Wobec tego założenie firmowego profilu niesie ze sobą szereg korzyści. Warto więc zdecydować się na jego otwarcie, by promocja firmy stała się jeszcze prostsza i efektywniejsza!
Czego potrzeba, by złożyć firmowy Fanpage na Facebooku?
Do założenia firmowego Fanpage na Facebooku konieczne jest posiadanie prywatnego konta w tym serwisie społecznościowym. Na jego podstawie można następnie przygotować profil firmowy.
Warto także wcześniej zastanowić się nad tym, jak nazwać firmowy Fanpage, a także dopasować do niego odpowiednie zdjęcie na tło, które będzie witało odwiedzających.
Przy wyborze nazwy warto także dodać do niej krótki opis działalności firmy. To praktyka rekomendowana w szczególności w przypadku mniejszych, słabo rozpoznawalnych marek. Dzięki temu można łatwo dowiedzieć się, czym konkretnie zajmuje się dana firma. Dodatkowo, opis bogaty w słowa kluczowe będzie wspomagał pozycjonowanie strony.
Fanpage firmowy na Facebooku – krok po kroku
Do założenia firmowego profilu na Facebooku wystarczy tylko kilka wolnych minut. Jak to zrobić?
Facebook dokładnie prowadzi użytkownika przez wszystkie etapy i pomaga w wypełnieniu niezbędnych pól, dlatego założenie Fanpage’a nie powinno być żadnym problemem nawet dla osoby, która nigdy wcześniej nie korzystała z tego medium.
Poniżej prezentujemy dokładną procedurę, jak założyć firmowy Fanpage krok po kroku:
1. Na stronie głównej Facebooka wejdź w menu „Utwórz”, a następnie kliknij na pole „Strona”.
2. W sekcji „Firma lub Marka” wyszukaj przycisk „Rozpocznij” i kliknij na niego.
3. Wpisz do okienka nazwę swojej firmy, a następnie wybierz jej kategorię. Możesz także dodać adres jej działalności – ulicę, miasto, kod pocztowy, a nawet numer telefonu. Gdy nie chcesz, aby adres pokazywał się na Facebooku, kliknij w odpowiednią opcję.
4. Dodaj swoje zdjęcie profilowe, na przykład firmowe logo, a potem zdjęcie tła. Zalecana rozdzielczość dla zdjęcia profilowego to 320 x 320 pikseli. Zdjęcie w tle powinno posiadać minimalną rozdzielczość 820 x 312 pikseli, lecz zaleca się większe – nawet 1920 x 730 pikseli.
5. Zatwierdź założenie własne strony firmowej na Facebooku – możesz zobaczyć od razu, jak wygląda.
Fanpage firmowy na Facebooku – co dalej?
Gdy firma ma już swój Fanpage na Facebooku, warto pamiętać jeszcze o kilku ważnych kwestiach, aby korzystanie z niego było wygodne i bezpieczne.
Role na Facebooku
W pierwszej kolejności warto wejść w Ustawienia oraz ustalić Role na Facebooku. To dostęp do Fanpage’a przez inne osoby. Udzielenie go dodatkowym, zaufanym osobom, na przykład pracownikom, pozwoli na prowadzenie go wtedy, gdy dotychczasowy prowadzący nie jest obecnie dostępny.
Facebook pozwala na wybór różnych ról:
- redaktora
- administratora
- moderatora
- reklamodawcy
- analityka
Przekierowanie ze strony firmowej
Nie można zapominać o przygotowaniu przekierowania ze strony firmowej na Facebooka. Może ono znajdować się na górnej albo dolne belce strony lub może mieć inną postać, na przykład bocznej zakładki.
Zatem założenie własnego profilu na Facebooku nie jest skomplikowane. Można zrobić to nawet teraz!