Jak opublikować film na Youtube?
15 sierpnia 2020Jak założyć Fanpage na Facebook? To proste! Instrukcja krok po kroku
4 października 2020Własny film reklamowy to dla firmy duża szansa na przyciągnięcie nowych klientów, a w konsekwencji na zwiększenie sprzedaży. By jednak osiągnąć najlepsze efekty, warto wiedzieć, jak wykorzystać stworzony materiał. Gdzie można umieścić spot reklamowy firmy? Sprawdź, jak można go zastosować, by zyskać jeszcze więcej!
Firmy mają do dyspozycji szeroką gamę metod reklamowych. Wśród nich znajdują się również filmy.
Najczęściej kojarzą się z reklamami w telewizji, lecz warto wskazać, że można opublikować je także w wielu innych miejscach, by taniej, a także jeszcze efektywniej wspierać prowadzone działania marketingowe.
Dlaczego warto zainwestować w film reklamowy dla firmy?
Filmy reklamowe działają na prostej zasadzie – przyciągają uwagę i mogą wyrazić więcej niż słowa. Z tego też względu na ich stworzenie decyduje się tak wiele firm.
Zalety filmów reklamowych:
- większa szansa na bycie zauważonym
- prosty komunikat docierający do klientów
- łatwa prezentacja oferty firmy
- skuteczne zaangażowanie odbiorców
Co więcej, stworzenie spotu reklamowego nie jest dzisiaj bardzo skomplikowane, dlatego na własną reklamę tego typu mogą pozwolić sobie nawet mniejsze firmy, które nie dysponują pokaźnym budżetem na działania marketingowe.
Gdy spot został już z powodzeniem zrealizowany, teraz pojawia się kolejna kwestia – jak można go wykorzystać? Sprawdź, gdzie można opublikować firmowy spot reklamowy, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, zwiększyć swoją rozpoznawalność i przyciągnąć nowych klientów!
Gdzie można opublikować film reklamowy?
Dzisiaj filmy reklamowe można wykorzystać na wiele sposobów – możliwości są wręcz nieograniczone, dlatego warto zapoznać się z różnymi propozycjami, by dopasować taką, z którą będzie można zyskać najwięcej.
1. Zamieść film na stronie firmowej
To absolutna podstawa. Zrealizowany film reklamowy warto umieścić na własnej. firmowej stronie internetowej. Może on wtedy zostać umieszczony na stronie głównej, na przykład tworzyć tło, może również znaleźć się na stronie „O firmie” lub innych podstronach, których dotyczy przygotowany klip.
Opublikowanie filmiku reklamowego automatycznie zwiększa prestiż firmy, a także pomaga w zatrzymaniu internautów na stronie na dłużej, co przekłada się na większe zainteresowanie jej produktami oraz usługami. Dzięki temu nawet mniejszy gracz w branży może przyciągnąć wielu nowych klientów, którzy będą chcieli skorzystać z jego oferty.
2. Opublikuj film na Facebooku
Własny profil firmowy na Facebooku to dzisiaj must-have, czyli coś, co musi mieć każda firma. Fanpage stanowi wtedy jedną z form komunikacji z fanami oraz pozwala na poszerzanie zasięgów – razem z nim można dotrzeć do wielu nowych klientów, a także budować ich lojalne grono.
Jednym ze sprawdzonych sposobów na większe zainteresowanie ze strony internautów jest opublikowanie filmu o firmie na jej profilu na Facebooku. Wystarczy tylko stworzyć odpowiedni post, który będzie zawierał klip reklamowy, aby natychmiast zainteresować nim wielu widzów.
3. Umieść film w serwisie YouTube
YouTube to najpopularniejszy serwis internetowy służący do publikowania filmów. Warto więc zamieścić tam także swój spot reklamowy. Jak to zrobić?
Pierwszym krokiem będzie założenie własnego konta na YouTube. Najlepiej nadać mu wtedy nazwę firmy, by można było od razu powiązać z nią opublikowany materiał. Następnie wystarczy dodać film przez naciśnięcie przycisku „Utwórz film lub posta”. Do materiału warto dodać także dodatkowe informacje w podpisie – dane o firmie, adres jej strony internetowej, skrótowy opis oferty.
4. Zamieść link do filmu w stopce wiadomości e-mail
Inny sposób rozpowszechnienia filmu to umieszczenie prowadzącego do niego linka w stopce wiadomości e-mail. Wtedy każdy, kto otrzyma taką wiadomość, może kliknąć w link i przejść na stronę, na której dostępny jest klip, na przykład na stronę internetową firmy lub też na inny serwis, na przykład YouTube.
5. Korzystaj z linku do filmu w formie kodu QR
Kody QR to specjalne kody, które po sfotografowaniu potrafią natychmiast przenieść na docelową stronę internetową. Można wykorzystać je również do zaprezentowana swojego filmu reklamowego. Wiodący do strony z filmem kod QR można umieścić między innymi na opakowaniach produktów, na wizytówkach, w katalogach i ulotkach firmy, broszurach promocyjnych, na papierach firmowych, kopertach, dlatego też możliwości jego publikacji są w tym przypadku naprawdę bardzo szerokie. Wielu klientów zainteresowanych tym, co kryje się pod kodem, sprawdzi jego przeznaczenie, a dzięki temu będzie mogło zapoznać się również z informacjami o firmie.
6. Wynajmij telebimy do prezentacji filmu
Innym sposobem na to, by wykorzystać filmy reklamowe, jest opublikowanie ich na telebimach, czyli na dużych ekranach reklamowych, które umieszczane są w najważniejszych punktach w mieście. Wystarczy zaledwie 10-sekundowa reklama, aby przyciągnąć uwagę i zaciekawić potencjalnych klientów, którzy następnie będą wchodzili na stronę firmy, by bliżej zapoznać się z jej ofertą.
7. Wyświetlaj film w swoim biurze
Filmy reklamowe mogą być także wyświetlane na ekranach znajdujących się w biurze firmy. Warto zainwestować w nie wtedy, gdy przychodzi do niego wielu klientów. Cyklicznie wyświetlany film będzie pomocny w bliższym zaprezentowaniu usług i produktów.
8. Zastosuj film na targach branżowych
Spot reklamowy prezentujący ofertę firmy sprawdzi się również podczas targów branżowych, w których ma ona uczestniczyć. Można wówczas prezentować go na ekranach na stoisku, aby zapoznać klientów z ofertą firmy i zachęcić ich do zatrzymania się przy nim oraz do uzyskania dodatkowych informacji.
9. Wysyłaj nośniki z filmem wraz z katalogami
Dodatkowo można także wykorzystać filmy reklamowe jako dodatek do katalogów papierowych wysyłanych do kontrahentów, klientów. Wtedy film może być zamieszczony na płycie CD albo na gadżecie reklamowym – pamięci typu pendrive, który może stanowić udany upominek dla ważnych odbiorców.
Nie czekaj! Zacznij sprzedawać dzięki filmom reklamowych i ciesz się efektem!