Produkcja filmów produktowych


Filmy produktowe


Posiadasz sklep internetowy? Jesteś producentem mebli? Sprzedajesz części samochodowe lub jakikolwiek inny produkt? Nie zapomnij o jego prezentacji. Nie trzeba być specjalistą sprzedaży, żeby wiedzieć, że każdy produkt zanim zostanie zakupiony należy zaprezentować. Nie marnuj czasu swojego i swoich klientów na długą i nudną prezentację produktu przez telefon, czy na indywidualnych spotkaniach. Nie wydawaj majątku na statyczne grafiki, które o produkcie mówią bardzo niewiele, a ich forma nie jest w stanie zaciekawić przeciętnego odbiorcę. Jak więc w ciekawy i szybki sposób zaprezentować swój produkt? Odpowiedź jest oczywista - filmy produktowe.

 

Przeznaczenie filmów produktowych

Handel i przemysł to olbrzymia gałąź gospodarki w naszym kraju. Miliony firm produkują i sprzedają, lub tylko sprzedają swoje produkty. Ale czy robią to dobrze? Niestety nie wszyscy. Wiele przedsiębiorstw ogranicza się do przestarzałych metod takich jak roznoszenia ulotek, przesyłania długich (kilkudziesięcio slajdowych prezentacji) opisów produktów czy też rozwieszanie banalnych banerów reklamowych na płocie siedziby filmy. Mamy na to dużo lepszą metodę.

Przedstaw swój produkt w krótkim filmie reklamowym. Dynamika, ciekawe przejścia, muzyka i animowane opisy są gwarancją dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Z takim materiałem rzadko kiedy usłyszysz “nie miałem czasu na zapoznanie się z produktem” albo “Opis produktu jest tak skomplikowany, że nic z niego nie zrozumiałem”. I to jest właśnie klucz do sukcesu - dynamika, ruch, muzyka i przede wszystkim oszczędność czasu.

Z czego składa się film produktowy?

Każdy film produktowy to indywidualny projekt. Jego efekt końcowy zależy od branży, specyfiki, wielkości, grupy odbiorców i wielu innych czynników. W naszej firmie za spersonalizowane podejście do każdego klienta odpowiadają scenarzystki. Dzięki temu nie musisz się martwić o scenariusz i plan filmu. Ale na pewno ciekawi Cię co powinno się zawierać w takim filmie:

Identyfikacja marki

Sprzedając produkt na pewno chcesz, by był on kojarzony z Twoją firmą. Dzięki identyfikacji marki zareklamujesz nie tylko produkt, który sprzedajesz ale również całą swoją działalność. Jak to wygląda w praktyce? Dwa podstawowe elementy: intro i outro zawierające Twoje logo, oraz określenie specjalizacji Twojej firmy. Pierwszy element jest oczywisty, natomiast drugi ma pewne haczyki. To o czym powinieneś pamiętać to prostota i zwięzłość. Nie zastanawiaj się nad długimi opisami Twojej specjalizacji. Zamiast tego zastosuj krótkie, jednozdaniowe hasło. Sprzedajesz buty - zastosuj hasło “Sklep obuwniczy” . Naprawiasz samochody - “profesjonalny warsztat samochodowy”. Pamiętaj, że to film produktowy - najważniejszym elementem jest produkt, a Twoja firma ma być tylko wymieniona jako sprzedawca danego produktu.

Nazwa lub krótki opis produktu

Ten punkt jest raczej oczywisty. Zanim przejdziesz to specyfikacji produktu należy go najpierw nazwać. Jeżeli nazwa produktu może nie być oczywista dla odbiorcy zastosuj dodatkowo jednozdaniowy opis. Np. “xyz - oprogramowanie do monitoringu działań pracowników”

Specyfikacja produktu

W tym punkcie należy wymienić wszystkie najważniejsze elementy jakimi charakteryzuje się Twój produkt. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci będą w stanie dostrzec wyższość Twojego produktu w stosunku do innych, podobnych produktów konkurencji.

Przeznaczenie produktu

Nie zapomnij wspomnieć o tym dla kogo jest ten produkt, w jakich warunkach się sprawdza i czemu ma służyć. Często zdarza się tak, że odbiorca filmu dopiero po tym punkcie orientuje się, że faktycznie produkt jest mu potrzebny i chce go kupić.

Gdzie kupić produkt

Podaj stronę internetową, numer telefonu, adres filmy lub jakiekolwiek inne dane, dzięki którym Twoi klienci będą w stanie sfinalizować zakup.

Można by tak wymieniać bardzo długo. Kluczowy jest jednak fakt, że nie ma złotego standardu. Każda branża wymaga spersonalizowane podejścia. Nie musisz się jednak tym martwić. Nasze scenarzystki przeanalizują informację na temat Twojej firmy i stworzą scenariusz idealnie dopasowany do Twoich potrzeb. Strona www i firmowe fanpage naszych klientów to prawdziwa skarbnica informacji. Dzięki temu wystarczy, że podasz nam adres swojej strony, a my zaproponujemy gotowy film. Dodatkowo możesz nam przesłać dodatkowe informacje na temat swojego produktu - z pewnością z nich skorzystamy.