Jak założyć Fanpage na Facebook? To proste! Instrukcja krok po kroku
4 października 2020Promowanie firmy za pomocą filmów reklamowych nadal jest doskonałym sposobem na pozyskanie wielu nowych klientów, budowę rozpoznawalności oraz pozytywnego wizerunku. Aby film reklamowy mógł przynieść maksymalny efekt, powinien być przygotowany nie tylko z naciskiem na poprawność techniczną – równie ważna jest historia, jaką opowiada, aby dotrzeć do odbiorców.
Spis treści:
- Przewaga filmów nad statycznymi grafikami
- Jaką formę może mieć reklama video?
- Reklama video sieci skuteczniejsza niż w telewizji
- Gdzie wykorzystać filmy reklamowe?
- Co powinien zawierać film reklamowy, by był skuteczny?
- Jak zrealizować film reklamowy?
Przewaga filmów nad statycznymi grafikami
W dzisiejszych czasach, gdy z reklamą stykamy się na każdym kroku, bardzo istotne jest wyróżnienie się na tle reszty reklamodawców. W tym celu warto postawić na takie metody promocji, które natychmiast przyciągają uwagę, wzbudzają emocje, zachęcają do podjęcia decyzji zakupowej. Jedną z takich metod są filmy reklamowe.
Najczęściej film reklamowy kojarzony jest jako metoda reklamy w mass-mediach. Spoty reklamowe są codziennie wyświetlane w telewizji. Jednak ten kanał nie jest jedynym sposobem wykorzystania spotu – z powodzeniem można wykorzystać go także w Internecie.
Filmy reklamowe online przez wielu traktowane jako mało efektywny sposób promocji. Wynika to głównie z faktu, że przez długi czas na stronach internetowych można było zobaczyć filmiki słabej jakości, długo ładujące się, które tak naprawdę zniechęcały zamiast zachęcać. Teraz jednak, wraz z postępem techniki, sytuacja uległa zmianie.
Profesjonalnie zrealizowane filmy reklamowe stają się coraz popularniejszą metodą promocji – ruchomy obraz posiada wiele zalet w stosunku do statycznych grafik oraz tekstu. Przyciąga swoją dynamiką, kolorami, muzyką. Wystarczy tylko uruchomić film!
Zalety filmów reklamowych:
- w skrótowy sposób przekazują kluczowe informacje w formie obrazu oraz dźwięku
- poprzez oddziaływanie na zmysły wzroku oraz słuchu pozwalają na rozbudzanie emocji
- mają uniwersalne zastosowanie, ponieważ za ich pomocą można promować różne produkty, usługi, miejsca, eventy
- mogą być używane przez każdą branżę w celu reklamy swojej oferty
- pozwalają na przekazanie odbiorcy dużej ilości informacji w skoncentrowanym czasie
- wzbudzają zainteresowanie wśród odbiorców, którzy korzystają z nich jako wygodne źródło informacji
- mają potencjał viralowy, czyli mogą w krótkim czasie dotrzeć do bardzo dużej liczby odbiorców w internecie
- budują profesjonalny, pozytywny wizerunek, dzięki czemu firma może zyskać w oczach klientów i kontrahentów
Te zalety spowodowały, że obecnie filmy reklamowe wzbudzają tak duże zainteresowanie wśród firm, które poszukują skutecznych metod promocji.
Jaką formę może mieć reklama video?
Reklama prowadzona za pomocą filmów video, czyli inaczej video marketing to dziedzina, która wykorzystuje różne formaty video. Dzięki temu film może być wykorzystany do przekazania różnych informacji, by dzięki temu stworzyć przyciągający uwagę materiał.
Różne formaty reklamy video:
- filmy ofertowe
- filmy produktowe
- filmy wizerunkowe
- filmy niestandardowe
- prezentacja opinii klientów
- prezentacje projektów
- spoty reklamowe
- banery multimedialne
Wobec tego filmy reklamowe mogą nie tylko posiadać formę spotu reklamującego ofertę, lecz również mogą przedstawiać go bliżej jako filmy produktowe, mogą także służyć do zaprezentowania opinii klientów na ich temat. Video może również tworzyć wizerunek firmy lub przybliżać realizowane przez nią projekty.
To powoduje, że firma może wykorzystać film jako sposób na stworzenie materiału odpowiadającego jej indywidualnym planom marketingowym, by lepiej prezentować swoją ofertę, wzmacniać świadomość marki wśród odbiorców, a dzięki temu dążyć do jeszcze większych zysków.
Reklama video sieci skuteczniejsza niż w telewizji
Video marketing to rozbudowana dziedzina reklamy, która daje niemalże nieograniczone możliwości dla reklamodawcy – nawet wtedy, gdy działania promocyjne będą prowadzone wyłącznie w internecie.
Według badań wykonanych przez Google w latach 2013 -2016 to właśnie reklama internetowa prowadzona w serwisie YouTube przyniosła o 77% większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna przy zachowaniu tego samego nakładu wydatków.
Inne badania wskazują, że filmy udostępniane w mediach społecznościowych, między innymi na Facebooku, generują nawet 1200% więcej udostępnień w porównaniu z samym tekstem oraz zdjęciami.
Wobec tego filmy reklamowe mogą przynieść doskonały efekt także wtedy, gdy będą emitowane jedynie w internecie. W połączeniu ze znacznie niższymi kosztami realizacji kampanii reklamowej można wtedy uzyskać reklamę, która wyróżnia się bardzo dobrym wskaźnikiem ROI – wskaźnikiem określającym zwrot z inwestycji.
Przewaga filmów reklamowych w sieci w porównaniu z telewizją:
- znacznie niższe koszty prowadzenia reklamy
- możliwość publikacji filmów na różnych stronach
- łatwe i szybkie uruchomienie kampanii reklamowej
- znacznie większy zasięg niż tradycyjna reklama w TV
- sposób na interakcję z odbiorcami
- całodobowa dostępność – nie tylko w paśmie reklamowym
- wyświetlane na komputerze, smartfonie, tablecie, a nawet telewizorze smart
Gdzie wykorzystać filmy reklamowe?
Jednym z atutów filmów reklamowych jest możliwość wykorzystania ich w różnych mediach – w tym także w internecie. W porównaniu to mass-mediów internet powoduje, że video marketing otwiera przed reklamodawcą całkowicie nowe możliwości. Film nie jest wtedy ograniczony tylko do wąskiego pasma reklamowego – może być wyświetlany w dowolnym miejscu i czasie.
Filmy reklamowe mogą być wykorzystane w różnych zakątkach w internecie – łatwy i szybki sposób na ich publikację powoduje, że kampanię promocyjną można rozpocząć również samodzielnie. To wszystko w naprawdę niskich cenach, a nawet bez ponoszenia kosztów związanych z wyświetlaniem wideo.
W internecie filmy reklamowe mogą być publikowane:
- na stronie firmowej
- w serwisie YouTube
- w mediach społecznościowych – Facebook, Twitter, Instagram
Każda z tych stron ma przy tym własne wymagania dotyczące formatu publikowanych filmów reklamowych, co należy wziąć pod uwagę przy ich realizacji.
Film umieszczony na stronie firmowej może być zamieszczony jako tło. Również może posłużyć do prezentacji oferty firmy, przybliżać sposób jej pracy – wtedy materiały mogą być umieszczone na konkretnych podstronach.
Publikacja materiałów reklamowych w serwisie YouTube powinna odbywać się na koncie, które należy do firmy. Umieszczone na YouTube video może być również osadzone na innych stronach internetowych albo przekazywane w formie linku.
W przypadku serwisów społecznościowych reklama może być zaprezentowana na fanpage firmy – wystarczy tylko dodać film do wpisu i opatrzyć go interesującym opisem. Inna metoda to skorzystanie z systemów reklamowych oferowanych przez media społecznościowe. Za ich pomocą można odpłatnie publikować film w serwisie. Dzięki opcji określenia grupy docelowej możliwe jest skierowanie go do tych odbiorców, którzy mogą być nim najbardziej zainteresowani – to przekłada się na jeszcze większą skuteczność reklamy w mediach społecznościowych.
Również filmy reklamowe mogą zostać wykorzystane na inne sposoby, na przykład mogą być one przekazane do odbiorców drogą e-mailową, mogą być umieszczane na płytach CD i DVD firmy, mogą być wyświetlane na telewizorach w jej siedzibie, a nawet użyte na telebimach.
Co powinien zawierać film reklamowy, by był skuteczny?
Stworzenie skutecznego filmu reklamowego nie jest proste. Z drugiej strony, dzięki wykorzystaniu sprawdzonych metod, można uzyskać doskonały efekt w postaci skutecznego materiału, który będzie natychmiast przyciągał uwagę.
Na skuteczny film reklamowy składa się wiele różnych elementów – nie sposób wymienić wszystkich z nich. O jego efektywności decyduje nie tylko sama techniczna profesja, ale również to, jaką historię opowiada, w jaki sposób wpisuje się w potrzeby odbiorcy i pomaga w ich spełnieniu.
Właśnie dlatego przy realizacji filmu reklamowego konieczne jest stworzenie jego ramy, na której zostaną oparte w następnej kolejności ruchome obrazy oraz dźwięki, aby w ten sposób stworzyć przekaz, który natychmiast potrafi porwać odbiorców.
Przede wszystkim powinno się unikać przekazywania samych suchych faktów. Istotne jest to, aby kluczowe informacje, jakie ma przekazywać film reklamowy, stanowiły element większej historii, która ukazuje wartości, korzyści, jakie związane są z promowaną ofertą.
Dobry film reklamowy powinien:
- wzbudzać emocje w odbiorcy
- kreować w nim potrzebę skorzystania z oferty
- pokazywać, co reklamowana oferta może zmienić w życiu klienta
- zachęcać odbiorcę do podjęcia decyzji
Jak zrealizować film reklamowy?
Dzisiaj film reklamowy można wykonać nawet samodzielnie – wystarczy mieć pod ręką smartfona. Aby jednak uzyskać profesjonalny efekt, warto skorzystać z pomocy ekspertów w tej dziedzinie, aby otrzymać materiał, który wyróżnia się nie tylko swoją techniczną perfekcją, ale także może rzeczywiście pomóc w promocji.
Przygotowanie filmu reklamowego warto zatem powierzyć takiej agencji, która zna się na rzeczy, co potwierdzają również pozytywne opinie na jej temat. To podstawa, ponieważ wtedy można rzeczywiście osiągnąć zamierzone cele marketingowe.
Co ważne, filmy reklamowe wcale nie muszą być związane z bardzo wysokim obciążeniem finansowym dla firmy. Skuteczne filmy nie wymagają tworzenia skomplikowanych scenografii, zatrudniania rozpoznawalnych aktorów oraz lektorów. Nowoczesne technologie pozwalają na stworzenie filmów przyciągających uwagę także w bardzo niskich cenach. To zatem szansa także dla mniejszych firm, które nie posiadają znacznego budżetu reklamowego.
Sprawdź naszą ofertę 3 filmów reklamowych w cenie 499 zł netto!
Podsumowując, reklama video ma ogromny potencjał marketingowy. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu tego formatu filmy reklamowe są w stanie przynieść firmie szereg korzyści – nawet wtedy, gdy na ten cel nie przeznaczy się sporej sumy. Gdy zatem konieczne jest skuteczne promowanie biznesu, warto postawić na video marketing – to metoda, z którą można dotrzeć do wielu klientów!